Jak odkwasić organizm?

Jeszcze do nie dawna nie wiedziałam nawet, że istnieje takie pojęcie jak zakwaszenie organizmu. No oczywiście o tym, że to co jemy ma wpływ na to jak funkcjonuje nasz organizm wiedziałam. Ale nie miałam pojęcia, że takie objawy jak na przykład ciągłe zaparcia, natarczywe ataki głodu, senność czy brak energii mogą być skutkiem właśnie zakwaszenia organizmu. A jak odkwasić organizm?
Niektóre sposoby ciężko jest mi wprowadzić w życie. Szczególnie ten ostatni, ale zaraz sami zrozumiecie dlaczego. I jeżeli jesteście Mamami ( czy tam Tatusiami) to z pewnością macie ten sam problem – życie ;) No dobra, to jak odkwasić organizm?



Zielono mi


I Wam też być powinno, jeżeli nie chcecie mieć problemów zdrowotnych. Bo żeby przeprowadzić odkwaszanie organizmu, musicie wcinać to, co zielone. Ale chodzi tutaj głównie o liściaste warzywa – czyli różnego rodzaju sałaty (możecie pominąć lodową bo chociaż jest krucha i smaczna, to ona tak naprawdę nic dobrego nie wnosi do naszej diety. Tak, ja też byłam zaskoczona kiedy o tym przeczytałam, ale później potwierdził to też lekarz). Szpinaku też możecie sobie nie żałować. No i ogóreczka, i jeszcze bobu, i groszku świeżego i mrożonego. I awokado. Chociaż ja akurat nie przepadam i tak czasem tylko przemycam w śniadankach na przykład w formie pasty na chlebek.

Co pić?


Najważniejsze, żeby odrzucić te wszystkie chemiczne soki i napoje- szczególnie gazowane. Wodę pij – nie musisz nie wiadomo jak dużo bo jeżeli przez cały dzień wypijemy włącznie ze świeżymi sokami z warzyw i owoców i zupami jakieś 8 szklanek płynów to nasz organizm będzie odpowiednio nawodniony. Ja mam przy sobie butelkę z wodą – cały czas. Jak gdzieś idę, wkładam to torebki. Wiadomo, że nie taką dwulitrową. Ale taką na szklankę wody – idealna jest. To dobry nawyk – wyrób go w sobie i Ty.

Nie powinniśmy unikać tłuszczy


Bo jak chce się być fit, to wszystko w wersji light trzeba. A no tak. Ale mleczko zamiast pół procentowe czy nawet zero procent, lepiej kupić z dwoma procentami tłuszczu. Tak samo z jogurtami. Ale chodzi tutaj też głównie o oleje – żadnej margaryny i innych wymysłów. Ja polecam  BARDZO olej kokosowy, jest rewelacyjny. Nie dość, że zdrowy, to jeszcze wystarczy dać kapeczkę, żeby nic się nie przypalało. Poza tym on ma BARDZO wysoką temperaturę dymienia, dlatego w ogóle rzadko co się na nim przypala.

Mniej białka


Ooo to mój problem największy. Kocham jogurciki, uwielbiam owsiankę na mleku, i ten serek wiejski to jest po prostu moje uzależnienie. No ale podobno powinniśmy ograniczyć nabiał, bo silnie zakwasza organizm.

No stress


Ha! No i już wiecie pewnie, dlaczego trudno jest mi dopilnować ostatniego punktu. Kurczę.. no bo jak tu się nie denerwować przy tych moich Łobuzach. Wczoraj na przykład, przed wyjściem na spacer, odwalili taką akcję, że ja to już serio nie miałam ochoty na wyjście po tym, jak wreszcie wszystkich poubierałam. Ale może jakaś joga.. może meliska.. i jakoś to pójdzie :) w każdym razie, jeżeli szukacie sposobu na to jak odkwasić organizm, powinniście zachować spokój – o!
No i to by było na tyle dziś. Wracam do obowiązków, żeby mnie czasem szef nie nakrył na przyjemnościach. Ciao.

1 komentarz :

  1. Jeśli chodzi o ostatnie zalecenia to nie mam szans na odkwaszenie, bo nabiał uwielbiam, a praca bez stresu - życie bez stresu chyba nie istnieje? Ale staram się jak mogę...

    OdpowiedzUsuń

Odchudzanie to jedyna gra, w której wygrywa ten, kto traci © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka