Zrób sobie sorbet

Bo kto powiedział, że na diecie nie można jeść lodów? Mówiłam, że nie brakuje mi ich jakoś szczególnie i to prawda, ale prawdę jest też to, że w takie upały to nie marzę o niczym innym jak obłożyć się (dosłownie) lodem i się tych lodów najeść. Nie mam ochoty absolutnie na nic innego  - popijam owocowo warzywne smoothie, koktajle i wodę piję w takich ilościach, że nie spodziewałam się nawet, że mogę jej tyle w siebie wlać. W każdym razie – fajnie, że będąc na diecie można sobie zjeść loda – i to jeszcze zdrowego, a zrobić go można bez posiadania maszynki. Jak ja robię swoje sorbety?



Lody z banana i truskawek


MNIAM. Chłodzi się w zamrażarce kolejna porcja bo wczoraj pierwszą wylizaliśmy z pojemników bardzo dokładnie. I to wszyscy. A tak smakowały nawet mojemu Mężczyźnie że zapowiedział, że więcej śmietanowych nie chce. Nie muszę chyba dodawać, że banany to wiadomo- z targowiska – ale truskaweczki nasze, z działki. One zawsze smakują inaczej i nikt mi nie powie, że tak nie jest. Cóż nam do zrobienia takich lodów potrzeba?

Składniki na sorbet


Dojrzałe owoce to podstawa. Ale takie naprawdę dojrzałe. Poleciałam więc na ogród i narwałam 3 szklanki truskawek – no dobra.. były pewno ze 4, ale w trakcie zrywania skubnęłam jedną a to z tego krzaczka, a to z tamtego ;)

Potrzeba nam też bananów- i znów mocno dojrzałych. Dla nas dobrze, bo taniej, u nas na ryneczku za złotówkę za kilogram kupuję takie z już trochę czarną skórką- w środku idealne i bardzo słodkie.
Olej kokosowy – pewno można by i bez, ale ja na tą ilość daję  łyżkę – taką nie czubatą. No i mleko – pół procentowe ale najlepiej roślinne jakieś, migdałowe na przykład. Mniej więcej pół szklanki. Odchudzić można jeszcze bardziej i dać wodę zamiast mleka. Ja dorzucam też migdały, i miętę, ale to są naprawdę śladowe ilości.

Owoce trzeba zamrozić. Wystarczy wyjąć je z zamrażarki na  minut przed mieleniem i wrzucić do blendera z resztą składników. Jemy na świeżo – bez dodatkowego mrożenia. Ten sorbet jest naprawdę przepyszny i każdy łasuch z pewnością przyzna mi rację. Dzięki temu, że owoce są dojrzałe, są też bardzo słodkie i to, że nie dodamy cukru czy słodziku wcale nie sprawi, że lody nie będą smaczne. Oczywiście możemy wrzucić też lody do zamrażarki – mogą sobie tam na nas czekać nawet kilka tygodni.


Lubicie lody? Robicie własne, domowe?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Odchudzanie to jedyna gra, w której wygrywa ten, kto traci © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka