Dlaczego pewność siebie jest ważna?

Jesteś brzydka, gruba, zaniedbałaś się. Mogłabyś wyglądać lepiej. Popatrz na Twoje koleżanki. I w ogóle jesteś prawdziwym nieudacznikiem. Nic Ci nie wychodzi. Zawsze. Czy naprawdę musisz przynosić mi taki wstyd? Znacie to? Ja znam – chociaż sama nie doświadczyłam ale był taki czas, że sama nieźle dostawałam od rodziców po tyłku i czułam, jak bardzo są ze mnie niezadowoleni – z moich wyborów, z tego jak wyglądam, jaki mam styl. Czułam, choć nigdy o tym głośno nie mówili, a ja traciłam pewność siebie i w pewnym momencie chyba zupełnie mi jej zabrakło. Obudził ją we mnie na nowo mój Mąż, który zadbał o moją samoocenę. Dlaczego pewność siebie jest ważna?



Dobre pytanie


I nie wiem czy każdy potrafi na nie odpowiedzieć tak o, z miejsca. Z tą pewnością siebie jest tak, że jak jej zabraknie to jakby zaczął się kruszyć nasz fundament. Bo ona w zasadzie jest właśnie tym fundamentem. Pamiętam, że dopóki wiedziałam ile jestem warta, nosiłam głowę wysoko. I nie mówię tutaj wcale o tym, że byłam zarozumiała bo taki ze mnie człowieczek, że ja sobie od ust odejmę, że by komuś dać. Kiedy natomiast ta moja „równowaga „ została zachwiana, wszystko się we mnie zmieniło, i wszystko przestało cieszyć.

Pewność siebie u dziecka


Bo to właśnie w dzieciństwie kształtuje się najbardziej. Jest ważna – najważniejsza. Jeżeli dziecko ma śmiało kroczyć przez życie i nie obawiać się każdego następnego kroku to MUSI mieć świadomość, że jest doceniane. Bo to właśnie tą pewność siebie przynosi. Chwalę moje dzieci – nigdy nie mówię im, że mogłyby coś zrobić lepiej. Nigdy też nie powiedziałam moim dzieciom, że są brzydkie, za grube, czy za chude. Staram się cierpliwie odpowiadać na wszystkie pytania, nie marudzić, gdy zadają ich tak wiele, że ledwie z tymi odpowiedziami nadążam. Chcę, żeby moje dzieci były pewne siebie i postaram się, by nikt tej pewności siebie u nich nie zachwiał. Moja droga do jej odzyskania była długa i wyboista i jestem pewna, że sama nie dałabym rady jej pokonać. Pamiętajcie o tym w relacjach z waszymi dziećmi.


A jak to jest z tą pewnością siebie u Was?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Odchudzanie to jedyna gra, w której wygrywa ten, kto traci © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka