Co można zrobić z kaszy jaglanej?

Lubicie kasze jaglaną? Przez moje gardło przechodzi, aczkolwiek nie jest dla mnie jakimś wielkim fenomenem. Znam jednak osoby, które kaszę dodają dosłownie do wszystkiego, bo przecież można ją podawać i w potrawach wytrawnych, i na słodko, i w ogóle – podobno pasuje ze wszystkim. Ja się trochę zniechęciłam po tym, kiedy spróbowałam pierwszy raz i była strasznie gorzka. Jak się później okazało, została po prostu źle przygotowana. Bo kaszę należy najpierw delikatnie uprażyć, a później dopiero gotować albo przepłukać kilka razy wodą – dokładnie, i też tą gorycz powinno się udać zmyć. Ja zrobiłam jeszcze podejście do jaglanych płatków –zamiast owsianki, i zrobiły na mnie dobre wrażenie, choć z owsianki na ich rzecz na pewno nie zrezygnuję. Co można zrobić z kaszy jaglanej?




Koktajl, budyń, czekolada a nawet budyń – wszystko to można zrobić z kaszy jaglanej. A to Ci dopiero – pomyślałam, gdy czytałam o tych cudach. I , że co.. że to tak kaszą nie zalatuje? Że smaczne, i  w ogóle? No smaczne. Sprawdziłam, spróbowałam większości przepisów – nie jakieś tam duże ilości, robiłam to bardziej dla Chłopa i Dzieci, ale smaku byłam ciekawa, więc sobie nie odmówiłam a skoro dodatkowo kasza jaglana jest taka zdrowa, to nie miałam nawet wyrzutów sumienia.

Co można zrobić z kaszy jaglanej? Jaglane mleko


Idealne rozwiązanie dla tych, co to normalnego pić nie mogą. Ja lecę na pół procentowym – bez niego owsianka dla mnie nie istnieje, ale przecież spora grupa osób ( szczególnie dzieci) nie może pić tradycyjnego mleka. To opcja dla nich idealna – mleko jaglane. Będziemy potrzebowali ugotowaną kaszę – wystarczy jedna szklanka. Do tego ziarenka słonecznika, które można zamienić na sezam czy migdały – ilość około pół szklanki. Nie jest to składnik obowiązkowy i można go pominąć ale dodaje wartości odżywczych i charakterystycznego smaku. O wodzie jednak zapomnieć niemożna – 2 szklanki. Szczypta soli (nie pomijamy) i coś do osłodzenia naszego mleka : słodzik, stewia, cokolwiek – byle zdrowe. Kaszę, wodę i wszystkie dodatki miksujemy. A później po prostu dokładnie odcedzamy przez gazę. No i już.. mleko gotowe do picia. Proste prawda?


Co można zrobić z kaszy jaglanej? Krem czekoladowy


O tak dzisiaj jakoś na słodko, chyba dlatego, że wczoraj robiłam też jaglany budyń i liznęłam dość sporo, nie przekraczając dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Posmakował mi i tego kremu też chętnie bym spróbowała. Co będzie nam potrzebne? Olej kokosowy. Wystarczy 6 łyżek. Musicie wiedzieć, że nie każdy olej kokosowy jest dobry. Koniecznie powinien być nierafinowany – no i pachnieć kokosem. Do tego 2 łyżki ciemnego kakao. Kilka daktyli – to tak do smaku. No i oczywiście kasza – mniej więcej 3 łyżki. Przyda się jeszcze mleko ryżowe.

A teraz mielimy w blenderze daktyle tak długo, aż przemienią się w gładką, słodką masę. Dodajemy resztę składników i dalej blend ujemy. Można wcinać na ciepło a można też zostawić do wystygnięcia, zrobi się nam z tego fajny krem na kanapki – lekko stwardniały.


Macie jakieś swoje ulubione, jaglane przepisy? W Internetach ich mnóstwo, ale ja zawsze wolę korzystać z tych sprawdzonych. A kaszę jaglaną chyba pokocham – chociaż i tak wolę płatki owsiane. Z nich jednak nie wyczaruję tak dużo pyszności. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Odchudzanie to jedyna gra, w której wygrywa ten, kto traci © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka