Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Żeby schudnąć, trzeba jeść, ale o tym już pisałam. Na początku mojej diety byłam zaskoczona porcjami, jakie powinnam zjadać. Mówiłam i sobie, i mężowi, i wszystkim wokół, że nie ma szans, że przecież ja na tym nie schudnę, no bo jakim cudem kurczę, skoro najadam się tak okrutnie, że nie wszystko jestem w stanie zmieścić. Zostawiam. Ale zaufałam, i nie  żałuję.




Dopasowana dieta Trizer’a


Zaraz po zakupie suplementu i opłaceniu zamówienia otrzymujemy obszerną ankietę, na podstawie której dietetycy ustalają nam indywidualną dietę. O wiele rzeczy pytają, począwszy od banałów typu wzrost, wiek, czy aktywność fizyczna po produkty, które chcemy odrzucić. Wraz ze skomponowaną dla mnie dietą, dostałam równie informację o tym, że aby schudnąć, powinnam spożywać 2200 kcal dziennie – a by utrzymać wagę, prawie o 600 kcal więcej. A mi diety kojarzyły się zawsze z  głodówkami – bo inaczej nie nazwę jedzenia po tysiąc kcal na dobę.

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?


W Internecie znajdziemy rozbudowane tabele, dzięki którym bez problemu ustalimy nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Tutaj również istotna będzie kwestia wieku, wzrostu a także obecnej wagi. Pewnie będziesz zaskoczona, bo sama nie spodziewałaś się za pewne, jak duże jest  Twoje zapotrzebowanie kaloryczny. A gdy zaczniesz zdrowo gotować dowiesz się, jak ogromne porcje jedzenia możesz spożywać. Jadłaś do tej pory po dwa, a może nawet trzy raz więcej kalorii? Odrzucisz wszystko co z cukrem, pozbędziesz się z diety tłustych potraw i waga sama zacznie spadać mimo, że Twoje zapotrzebowanie kaloryczne nie należy do najmniejszy i jest naprawdę dużo.

Obliczać samemu, czy udać się do dietetyka?



Ja korzystałam na początku z internetowych kalkulatorów ale one działały jak chciały i tak naprawdę każdy wyliczał mi inne zapotrzebowanie. Rozbieżność wyników była naprawdę różna, bo czasami sięgała nawet tysiąca. Do dietetyka iść nie chciałam – chodziło głównie o czas ale też o to, że on nie zaufałby mi gdybym powiedziała, że ważę prawie stówę. On kazałby mi wejść na wagę. A ja nie chciałam się do niej przyznawać patrząc komukolwiek w oczy. Dlatego zamówiłam Trizer’a, a z nim zbilansowaną dietę i Wam również polecam kontakt z dietetykiem, jeżeli chcecie obliczyć ile kalorii dziennie powinniście zjadać. Nie oszczędzajcie na jedzeniu, jeżeli takie są zalecenia lekarza bo żeby schudnąć, trzeba jeść. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Odchudzanie to jedyna gra, w której wygrywa ten, kto traci © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka